Kriskommissionen

Vänsterpartiets gruppledare i Region Skåne Vilmer Andersen besökte oss på tisdagskvällen i samband med vårt medlemsmöte. Vilmer kunde, liksom många av oss blivit Vilmer Andersen varse, berätta att han ständigt får larm om nya nedskärningar, dålig arbetsmiljö för personalen och att patienternas liv och hälsa är i fara. Den politiska majoriteten i Region Skåne – de borgerliga och miljöpartiet – driver igenom hårda nedskärningar och en huvudlös flyttcirkus. De sätter låg skatt och prestige framför patientsäkerhet. de behandlar personalens åsikter som om det vore luft.

Vänsterpartiet vill ställa de ansvariga politikerna till svars och menar att det är dags att inse nedskärningarna och försöken till omorganisationerna har gått för långt. Nu måste det till inkomstförstäkning  i form av en skattehöjning med 75 öre för att klara av att lösa krisen i den skånska sjukvården. Med nuvarande budget kommer man att behöva skära ytterligare i sjukvården under året. Hur många ska offras för att försvara den borgligt drivna privatiseringsideologien. Se mer : www.raddavarden.nu