Skillnaden mellan allt och inget!

Det viktigaste var inte hur många som kom, utan att vi kom och att man fick chans att visa sin misstro mot kärnkraften och sin sympati för det japanska folket, säger Johanna Lindkvist Vänsterpartiet Hässleholm efter onsdagskvällens manifestation på Stortorget i Hässleholm.

– Jag la ut inbjudan till arrangemanget på facebook för mindre än ett dygn sedan och med så kort varsel hade jag inte förväntat mig någon jätteträngsel på Stortorget, säger Johanna leende då manifestationen är över.

Åtta personer mötte upp, (och åtta lär vara ett vinnande tal har jag läst så här i melodifestivalstider, ABBA och Carola har redan tagit hem segern i Europafinalen och nu hoppas Erik Sade på samma sak med just start nummer åtta, så låt oss nu hoppas att åtta kommer att betyda seger för oss kärnkraftsmotståndare, red anm.)

Om inget annat betydde dessa åtta personer skillnaden mellan allt och inget. Och som sagt det viktigaste var inte hur många som kom, utan att vi kom. Kampen går vidare!

BoM

2 kommentarer till Skillnaden mellan allt och inget!

1. Bodil glarsson skriver:

Kul att detta blev men informationen kom för fort. Några av oss arbetar eller har annat som gör att vi inte kan komma så snabbt. Men ska vi fortsätta nässta Onsdag? Detta är jätteviktigt!!!!

2. Pingback: Manifestation | Johanna