Hässleholmsprofil ny ordförande i Vänsterpartiet

Marcus Svensson, namnet klinga säkert igenkännande för många hässleholmare. Välkänd inom musiklivet dels som musiker i flera grupper, bland annat i The great decay som under de senaste åren varit något av Vänsterpartiets ”husband” och dels som aktiv i flera olika kulturföreningar där i bland Musikforum. Och stadens bussresenärer nickar och ler då namnet kommer på tal, ”visst det är väl han som röstades fram som ”stans gladaste busschaufför” är en vanlig kommentar.

Marcus (33) har nyligen flyttat in i en lägenhet i Hässleholm tillsammans med sin sambo och två katter. Vem som får sista ordet i den församlingen låter vi vara osagt, men i Vänsterpartiet Hässleholm är det alltså numera Marcus som klubbar besluten.

Själv kommenterade han händelsen på facebook som så; ”är ordförande för Vänsterpartiet Hässleholm. Hur gick det till?”

Svaret kan hemsidan avslöja, han är helt enkelt den person som årsmötet fann lämpligast för att leda partiet.