Efter en hektisk valrörelse börjar det närma sig ett visst normaltillstånd vad det nu är? I Hässleholms kommun fortsätter vi tyvärr med ett borgligt styre efter valet och nu med Mp i den blåa röran. Kan Moderaterna beteckna sig som ett nytt arbetarparti så finns väl möjligheter att det de också kan förvandla sig till ett blått miljöparti, hur Mp skall kunna profilera sig i den omgivningen återstår att se.

Vi i Vänsterpartiet tänker inte gå i ide till nästa valrörelse utan nu börjar vi jobbet med att skifta regering och kommunledningen om fyra år. Vi står bra rustade med flera nya aktiva medlemmar och vi har redan varit på torget med ett rött bord och goda argument nu i julskyltningen.

De inplanerade medlemsträffarna i december är nu på tisdag den 30 november då går vi genom vår alternativa kommunbudget och så har vi årsavslutning den 7 december. Efter nyår träffas vi tisdagen den 11 januari, våra möten är kl. 19:00. VÄL MÖTT!

Vårt lilla röda bord

Johanna o Marcus agiterar i vinterkylan

En kommentar till

1. elisabeth skriver:

Härligt,nya unga friska tag i vänster partiet…bra jobbat//Elisabeth