1 maj i Hässleholm

Vänsterpartiets 1 maj manifestation i Hembygdsparken blev en trevlig och välbesökt tillställning trots att tunga regnmoln samlade sig och hotade sabotera allt innan manifestationen kommet igång. Precis lagom till starten kom solen fram och the Great Decay kunde börja med att ge oss ett par smakprov från deras nya skiva. Anita Pettersson, ordförande för vänsterpartiet, hälsade välkomna med  att tala om om att ha en dröm om rättvisa och att alla ska känna att det finns hopp. Hon berättar att partiet vill kämpa mot ungdomsarbetslösheten och för att ge sjukskrivna ett värdigt liv. Efter en proggklassiker av the Great Decay inleddes talen av Anton Ulfhage från Ung Vänster följt att Vänsterpartiets gruppledare Per-Åke Purk som dock avbröts att ett komiskt inslag av Bodil Gustafsson Larsson som spelade upp en sketch om städerskan RUT, därefter talde Ruzica Stanojevic, Vänsterpartiets riksdagskandidat i Nordöst, mellan talen underhöll the Great Decay på ett förtjänstfullts sätt. Manifestationen avslutades med att unisont framföra Internationalen. Efteråt serverades korv och dricka, av vilket de 70 talet åhörarna lät sig väl smaka. Till stor glädje var att ett övervägande antal av besökarna tillhörde den yngre generationen vilket förhoppningsvis ”borgar” för ett gott rekryteringsunderlag för Vänsterpartiet framöver.

2 kommentarer till 1 maj i Hässleholm

1. Filip Nilsson skriver:

Varför kom bilden på två tonnåringar inte med?

• Bo Mårtensen skriver:

Hej Filip, vi har lagt till 12 nya bilder på facebook idag, hoppas att ungdomarna kom med.