Klassamhället återinförs av högerregeringen

Samhället har blivit hårdare sedan den borgerliga alliansen har tagit över regeringsmakten.

Arbetslösa och sjukskrivna misstänkliggörs och jagas. Regeringen vill få det att se ut som det är arbetslösas fel att det finns arbetslöshet. De vill straffa pensionärer och låginkomsttagare genom att sänka skatterna mest för de som redan har. I det hårdnade samhället vill man gärna hitta syndabockar och ibland är det lättare att sparka nedåt en uppåt. Rasistiska grupper vill suga upp vårt missnöje och sprider lögner om att det är invandrarnas fel att det finns arbetslöshet och orättvisa. Detta är en lögn som både höger och rasisterna tjänar på. Om vi vanliga lönearbetare, arbetslösa och sjuka slås mot varandra kan etablissemanget sitta kvar i orubbat bo. För rasisterna värnar etablissemanget. Sverigedemokraterna vill ge sken av att värna den lilla människan – men om du tittar på vad de egentligen vill är deras politik djupt konservativ och gynnar den rika överklassen, de vill sälja ut allämnyttiga bostadsföretag, inskränka aborträtten, privatisera stora delar av den offentliga sektorn, avskaffa rättspsykiatrisk vård, sänka skatter osv Vi som vill något annat tjänar på att gå samman och kämpa emot högern och rasisternas orättvisa politik för en rättvisa för alla.